God jul til alle sammen!

Nå er den tiden som veldig mange har ventet på rett rundt hjørnet. De fleste skal få samle seg sammen med nær familie å feire julen sammen.

Jeg har fått lov denne høsten til å være sammen med dere flotte barn og voksne, her på Langestrand skole. Her har det skjedd mange flotte ting i høst. Turer i nærområdet, ART-timen, Legoleague, BliMe dansen i skolegården, pysjfest fra elevrådet etc....

Både elever og voksne har vært flinke til å bidra slik at vi fortsatt kan få være på skolen, være sammen og få lære nye ting. Elevene har bidratt til å følge reglene om å være på tildelte uteområder, når de kanskje aller mest har hatt lyst til å leke et annet sted. De voksne har bidratt ekstra med inspeksjon ute, når en kanskje aller mest har hatt behov for en liten pust i bakken før neste økt.

Vi har vaska pulter, vaska hender, vaska stoler og benker. Vi har sprita oss både tidlig og seint, i tide og i utide... nei, ikke i utide, men kanskje til det kjedsommelige for enkelte, for det er virkelig en uvant situasjon for oss alle.

I dag var jeg så heldig å få være tilskuer i kirken der 5. trinnet på skolen fremførte et supert julespill for oss. Vi var samlet i kirken i to omganger, for at vi skulle gjøre dette forsvarlig. Der fikk vi høre flott sang og godt skuespill! Tusen takk for den fine stunden vi fikk sammen der.

Vel tilbake på kontoret ble jeg overrasket av elevene på 3. og 4. trinn. De kom med en herlig førjulspresang til rektor. Under ser dere hvordan jeg tok den i bruk. De fortalte meg at julelenken rakk fra toppen av det gamle skolebygget vårt, og hele to meter ekstra etter at den hadde nådd gulvet i første etasje. Tusen takk for at jeg fikk ta del i deres felles prosjekt. Dere er en super gjeng!

De fleste av oss er heldige og har noe å se frem imot nå. Slik er det dessverre ikke for alle. Likevel skal vi ha lov til å glede oss til juleferien, der vi skal få være sammen med nær familie, spise god mat og få gaver vi kan glede oss over. Ønsker på tampen av hilsenen min å takke for et godt samarbeid med dere der hjemme også. Det er avgjørende at vi spiller godt på lag:-)

Jeg ønsker alle på Langestrand skole en riktig god jul og et godt nytt år!

Og så sees vi igjen 04. januar 2021.

Julelenkegave